چسب کاشی خمیری

 

فن آوری پیشرفته تولید چسب کاشی در صنعت ساختمان از محبوبیت فراوانی برخوردار گردیده است چون مصرف چسب کاشی در ساختمانها و برجها علاوه بر نصب سریع ، کاهش وزن مصالح مصرفی ، باعث افزایش فضای داخلی ساختمان نیز می گردد.

در روشهای قدیمی برای نصب کاشی بر روی دیوار ، کاشی به فاصله ۴ والی ۵ سانتیمتر از دیوار قرار گرفته و پشت آنها با دوغاب سیمان پر میگردید که نه تنها مصالح زیادی مصرف می گردید بلکه حجم زیادی از فضای اطاق را اشغال می کرد.

 

مصارف :

۱- چسباندن کاشی بر روی کاشی قدیمی

۲- چسباندن کاشی بر روی سطوح گچی ، چوبی و یا سنگی

۳- سازه ای که دارای کشش ها ، انقباض و انبساط حجمی است

۴- بتن های پیش ساخته که سطحی صاف دارند

۵-ساختمانی که نیاز به وزن کمتر و سرعت اجرایی بالایی دراد

بن چسب | چسب کاشی خمیری
عکس ۱-۱: چسب کاشی خمیری

مشخصات فیزیکی و شیمیایی:

حالت فیزیکی مایع
رنگ
سفید
وزن مخصوص
مربع ۱/۴gr/cm
مقاومت حرارتی
۱۰ C الی ۲۵ C

روش مصرف و نکات ضروری چسب کاشی خمیری:

– کاشی و سرامیک و همچنین سطح زیر کار باید توسط آب کاملا تمیز گردد.

_قبل از مصرف محتویات درون سطل چسب را خوب مخلوط نمائید. چسب خمیری بن سازه را بوسیله کاردک دندانه دار به ضخامت ۴ میلیمتر بر پشت کاشی و سرامیک مالیده و بعد آن را با یک حرکت چرخشی بر روی سطح مورد نظر قرار می دهید، در صورتی که امکان شیاردار کردن سطح زیر کار وجود داشته باشد این عمل صورت گیرد زیر کارهایی که با گچ انجام شده باشد باید قبل از شروع کار با پرایمر آغشته شود (پرایمر محلول رقیق چسب بتن است)

_کاشی نصب شده بر روی دیوار بعد از ۴۸ ساعت به استحکام نهایی خود می رسد .دمای لازم برای نصب با چسب خمیری بن سازه حداقل ۵ درجه بالا صفر می باشد.

میزان مصرف چسب کاشی خمیری:

– میزان مصرف بستگی به نوع زیر کار و چگونگی برجستگیهای پشت کاشی و سرامیک داشته و به طور معمول برابر ۱/۵ کیلوگرم برای هر متر مربع می باشد.

بسته بندی چسب کاشی خمیری:

– چسب کاشی بن سازه در بسته بندی های ۵ ، ۱۲/۵ و ۲۵ کیلویی به بازار عرضه می شود و مدت نگهداری آن در ظرف اصلی و در بسته یکسال می باشد.