رزین کوپلیمر وینیل استات

پلیمرلاتکس وینیل استات به همـراه مونومرهـای اکــریلات و Veova می باشد. رزین حاصل پس از خشک شدن با تیتانیوم دی اکسید، انواع پرکن ، افزودنی ها، حلال۴۰۲، منعقد کننده بوتیل دی گلایکول استات و نرم کننده های DOP و DBP امتزاج پذیر می باشد، بنابراین برای کاربرد در رنگ های پلاستیک و نیم پلاستیک، چسب کاشی و چسب بتن مورد استفاده قرار می گیرد. 

یکی ازخواص منحصر به فرد رزین کوپلیمر وینیل استات که ناشی از مواد بهبود دهنده رئولوژی لاتکس می باشد، این است که در رنگ های پلاسیک و نیم پلاستیک کمترین اثر قلم را از خود برجا می گذارد.

سازگاری رزین کوپلیمر وینیل استات

رزین کوپلیمر وینیل استات قابل اختلاط با بسیاری از پلیمرهای پایه آبی آنیونی و غیر یونی می باشند و با غلظت دهنده ها، تیلوز MH و H سازگار اند و با انواع عوامل انعقاد از جمله تگزانول، دی اتیلن گلایکول، مونو بوتیل اتر و حلال ۴۰۲ و همچنین با انواع اترهای گلایکول و استر فتالات ها و بنزوات ها نیز سازگار می باشند.

بن چسب | رزین کوپلیمر اکریلیک - استایرن
عکس۱-۲: رزین کوپلیمر وینیل استات
بن چسب | رزین کوپلیمر وینیل استات
عکس۱-۱: رزین کوپلیمر وینیل استات
کاربرد های رزین کوپلیمر وینیل استات:
نگهداری رنگدانه ها و فیلرها
چسب کاشی
رنگ های داخل و خارج ساختمان
عایق رطوبتی
درز گیر
ملات های ساختمانی
پوشش های آب بند
انواع سطوح سیمانی, بتنی و گچی

نکات ایمنی هنگام استفاده از رزین کوپلیمر وینیل استات:

در هنگام استفاده از رزین کوپلیمر وینیل استات اقدامات ایمنی باید رعایت شود. چشم پوست و مخاط تنفسی در تماس طولانی مدت با این محصول تحریک می شود بنابراین باید محیط فعالیت دارای تهویه کامل بوده و استفاده از دستکش و عینک مناسب کار توصیه می شود.

انبارداری رزین کوپلیمر وینیل استات:

رزین کوپلیمر وینیل استات در شرایط استاندارد انبارداری دارای عمر مفید حداقل ۶ ماه‌ می باشد. رزین باید از یخ زدگی و قرار گیری درمعرض اشعه مستقیم آفتاب محافظت شود و پس از هربار مصرف درب ظرف کاملا بسته شود و در معرض هوا قرار نگیرد. برای جلوگیری از رشد باکتری ، این محصول حاوی مقدار کمی نگهدارنده می باشد و دمای یکنواخت بین ۵ – ۳۵ درجه سانتی گراد توصیه می گردد.